Långhelg..

Det är nu långhelg och det var egentligen tänkt att jag skulle ha roligt dessa lediga dagarna och hitta på en massa skoj i det fina vädret med mina kompisar, men nej. Är nu inne i min femte dag liggandes hemma sjuk. Har nämligen gått på en rejäl halsfluss som inte verkar vilja förbättra sig. Vi har gissat på att jag har något som kallas streptokock (?) halsfluss, och skillnaden mellan denna och den vanliga halsflussen är att man har ont konstant och inte enbart när man sväljer. Det har nu gått till den gräns då jag varken kan tala normalt längre, äta alls eller ens ha munnen stängd normalt.

 

Jag var hos läkaren i måndags, då jag fick pencillin som jag tagit nu i tre-fyra dagar men ändå mår jag lika dåligt nu som jag gjorde i början av medicineringen, om inte sämre...Så vi börjar misstänka på det är något annat värre men vi vet inte. Det enda jag vet är att jag inte orkar med detta mer. Det tar verkligen kål på mig både fysiskt och psykiskt...Aja, jag hoppas verkligen att det vänder snart annars vet jag inte vad jag tar mig till.

 

På grund av detta har jag inte bara missat tre skoldagar, utan även en massa tid till plugg. Jag har nämligen en dussin med inlämningar nu denna sista tiden som måste lämnas in riktigt snart, men som jag inte alls har orken eller energin till just pågrund av hur jag mår. Så det är riktigt jobbigt att ligga hemma i sängen med en stor ångest som ligger och drar i en. Har även en riktig stor saknad till mina nära och kära. Speciellt eftersom jag som person är sjukt sällskapssjuk så är detta sjukt jobbigt..

 

Haha, jag ber om ursäkt för detta negativa och onödiga klagoinlägg, men att ligga hemma under fem dagarstid är ganska påfrestande, så kände att jag behövde skriva av mig lite. Detta inlägg kommer säkerligen ändå att raderas om ett tag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0